Қаз   Рус  Eng

Мемлекет басшысы Есеп комитетінің төрағасы Наталья Годунованы қабылдады

Президент Қасым-Жомарт Тоқаевқа пандемиямен күреске бөлінген 521 миллиард теңге көлеміндегі қаражаттың жұмсалуына жүргізілген тексерудің алдын ала нәтижелері ұсынылды.

Атап айтқанда, аталған аудит аясында модульді ауруханалардың құрылысына, жұқпалы аурулар стационарларын материалдық-техникалық тұрғыдан жабдықтауға бөлінген қаржы, сондай-ақ жеке қорғаныс құралдарын сатып алу шығындары тексерілді.

Сонымен қатар Наталья Годунова Президентке Токиода өткен 2020 жылғы Олимпиада ойындарының дайындығына бөлінген қаражатты пайдалану тиімділігіне жүргізілген мемлекеттік аудиттің нәтижелері туралы баяндады.

Спорт комитетінде жүргізілген тексеріс барысында дене шынықтыру және спортты дамыту саласындағы іс-шараларға, оның ішінде 2020 жылғы Олимпиадаға дайындыққа және оған қатысу үшін жұмсалған 125 миллиард теңге көлеміндегі қаржыға аудит жүргізілген.

Кездесу қорытындысы бойынша Мемлекет басшысы тиісті тапсырма берді.

Дерек көзі: https://www.akorda.kz/kz/memleket-basshysy-esep-komitetinin-toragasy-natalya-godunovany-kabyldady-10111712

9 желтоқсанда М. Әшімбаевтың төрағалық етуімен Сенат отырысы болды

Сенаторлар еліміздің сот жүйесін одан әрі реформалауға бағытталған заңдар қабылдады. Осы заңдардың бәріне Парламент депутаттары бастамашы болғанын атап өткен жөн.

Енді сот жүйесіне құқықтың тар аядағы салалары бойынша білікті мамандарды тарту жөніндегі ереже заңнамалық тұрғыдан бекітіледі. Ол үшін үміткерлер мамандандырылған біліктілік емтиханын тапсырып, бөлек конкурстан өтуге тиіс. «Қазақстан Республикасының сот жүйесі мен судьяларының мәртебесі туралы» Қазақстан Республикасының Конституциялық заңына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Конституциялық заңда осы және басқа да жаңалшылдықтар көрініс тапқан.

Судьялардың бос лауазымдарына кандидаттарды тағайындау мәселелерін қарау жөніндегі Жоғары Сот Кеңесінің өкілеттіктері де кеңейтіледі. Сенаторлар ол ережелерге қолдау білдірді және «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне сот жүйесі мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заң Палата отырысында екі оқылымда қабылданды.

Сонымен қатар сенаторлар Мемлекет басшысы азаматтық процесті жеңілдету жөніндегі бұрын мақұлдаған тәсілдерді іске асыруға, сондай-ақ татуластыру рәсімдерін қолдану саласын кеңейтуге бағытталған заң жобасына да бастамашы болған еді. Бүгін қабылданған «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне азаматтық процестік заңнаманы жетілдіру және дауларды соттан тыс және сотқа дейінгі реттеу институттарын дамыту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң осыған арналып отыр.

Бұл заң медиаторлардың құқықтары мен міндеттерін нақтылайды, онлайн-медиацияны дамытуға ықпал етеді. Сонымен қатар әлемдік тәжірибедегі «үлгілі сот шешімі» институтын бейімдеу ұсынылады және тараптарға аумақтан тыс сотталуды таңдау құқығы беріледі. Бұл қағиданың мәні-жайы – IT арнайы бағдарламасы істі бір соттың ішінде емес, бүкіл елдегі соттардың арасында олардың мамандануы мен жұмыс жүктемесін ескере отырып автоматты түрде таратады. Бұл ретте аумақтан тыс сотталу жағдайы екі тараптың келісімімен ғана таңдалады.

Сенат Спикері Палата қабылдаған ережелер сот жүйесінің тиімділігін арттыратынына сенім білдіріп, осы заңдарға бастамашыл болып, құжатты дайындаған депутаттарға алғыс білдірді.

Отырыс барысында сенатор Н. Қылышбаев өзінің депутаттық сауалын жолдап, зейнетақы жинақтарын алу үшін жеткілікті шекті арттыруды қайта қарау және ол бойынша Үкіметтің ғана шешім қабылдауы қажеттігін атап өтті.

Дерек көзі: https://senate.parlam.kz/kk-KZ/news/details/5709

9 желтоқсанда Үкімет үйінде Қазақстан Үкіметінің отырысы өтті

Отырыста 2021 жылғы қаңтар-қарашадағы әлеуметтік-экономикалық даму қорытындылары және республикалық бюджеттің атқарылуы қаралды. Экономиканың дамуы, ақша-кредит саясаты, республикалық бюджеттің атқарылуы, мемлекеттік сатып алудағы жергілікті қамту туралы Ұлттық экономика министрі Ә.Ерғалиев, Ұлттық банк төрағасы Е. Досаев, Қаржы министрі Е. Жамаубаев баяндады.

Үкімет басшысы жыл соңына дейін өңірлердің әлеуметтік-экономикалық дамуының жоспарланған көрсеткіштеріне қол жеткізуді қамтамасыз етуді тапсырды.

Отырыста сондай-ақ елдегі санитарлық-эпидемиологиялық жағдай қаралды. Денсаулық сақтау министрі А.Цой Қазақстанда соңғы айда сырқаттану 2,4 есеге, стационарлардағы науқастар 1,4 есеге, амбулаториялық науқастар 1,8 есеге төмендегенін айтты. Инфекциялық төсектердің қамтылуы – 30%, реанимациялық төсектер – 25% құрайды.

Үкімет басшысы Маңғыстау, Қостанай және Батыс Қазақстан облыстарында халықты вакцинациялау және қайта вакцинациялаумен қамтуды ұлғайтуды тапсырды. Әкімдік Денсаулық сақтау, Ақпарат және қоғамдық даму министрліктерімен бірлесіп, халық арасында қайта вакцинациялау қажеттілігі туралы ақпараттық-түсіндіру жұмысын қамтамасыз етуді тапсырды. Шетелде вирустың жаңа штаммының таралуын ескере отырып, елге келген адамдарға мемлекеттік шекарада күшейтілген бақылауды жалғастыру тапсырылды.

Дерек көзі: https://primeminister.kz/ru/sessions/zasedanie-pravitelstva-rk-09122021-911501

8 желтоқсанда Парламент Мәжілісінің жалпы отырысы өтті

Мәжіліс Спикері Н. Нығматулиннің төрағалығымен өткен жалпы отырыста Палата депутаттары «Қазақстан Республикасының биологиялық қауіпсіздігі туралы» заң жобасы бірінші оқылымда ілеспе түзетулерімен мақұлданды. Бұл заң жоба Мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаевтың тапсырмасымен әзірленген.

Бұл заң жобасы Қазақстанда биологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің жаңа моделін құру үшін құқықтық негіз болады және азаматтар мен қоршаған ортаны қорғауға бағытталады. Сондай-ақ, жобасы биологиялық қауіпсіздік саласындағы мемлекеттік саясатты іске асырудың бірыңғай жүйесін қалыптастыруға, мемлекеттік органдардың өкілеттіктерін нақты ажыратуға және олардың қызметін үйлестіруге мүмкіндік береді.

Сонымен қатар, депутаттар осы заң жобасын талқылау барысында биологиялық қауіпсіздік саласындағы бірыңғай мемлекеттік ақпараттық жүйе деректері мәселелеріне ерекше назар аударды. Атап айтқанда, мемлекеттік ақпараттық жүйелерді заңды тұлғалардың, оның ішінде жеке тұлғалардың ақпараттық жүйелерімен интеграциялау кезінде туындауы мүмкін маңызды ақпараттың жария етілуі немесе жоғалып кетуіне қатысты мәселелерді көтерді. Мәжіліс Спикері атап өткендей, ақпараттық жүйелерді біріктіргеннен кейін деректер қорына қол жеткізе алатын барлық ұйымдар қолжетімділігі шектеулі жүйені енгізуі тиіс.

Депутаттар заң жобасымен жұмыс істеу барысында патогендік және өнеркәсіптік микроорганизмдердің ұлттық коллекцияларын қалыптастыру, жүргізу және күтіп-ұстау механизмін нақтылауға; биологиялық қауіпсіздік саласында бірыңғай мемлекеттік ақпараттық жүйені құру мақсаттарын нақтылауға; патогенді биологиялық агенттермен жұмыс істеу жөніндегі қызметті жүзеге асыратын мамандардың біліктілігін арттыруды қамтамасыз етуге; патогенді биологиялық агенттермен жұмыс істеу мәселелерін реттейтін заң жобасының бірқатар нормаларын «Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Кодексінің талаптарына сәйкес келтіруге бағытталған түзетулер енгізді. Сонымен қатар, «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне биологиялық қауіпсіздік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» ілеспе заң жобасында патогенді биологиялық агенттермен жұмыс істеу саласындағы құқық бұзушылықтар үшін жауапкершілікті күшейту көзделеді. Атап айтқанда: тиісті рұқсатсыз аса қауіпті инфекциялық аурулар тудыратын патогенді биологиялық агенттермен заңсыз жұмыс істегені үшін мүлкі тәркіленіп немесе онсыз, 2 жылдан 6 жылға дейінгі мерзімге бас бостандығынан айыру түріндегі жауаптылық шараларын белгілейтін; аса қауіпті инфекциялық аурулар тудыратын патогенді биологиялық агенттерді жымқырғаны не қорқытып алғаны үшін 5 000 айлық есептік көрсеткішке дейінгі мөлшерде айыппұл салу түріндегі жауаптылық шарасын не сол мөлшерде түзеу жұмыстарын не 5 жылға дейінгі мерзімге бас бостандығын шектеуді не сол мерзімге бас бостандығынан айыруды белгілейтін; аса қауіпті инфекциялық ауруларды тудыратын патогенді биологиялық агенттермен жұмыс істеу қағидаларын бұзғаны үшін белгілі бір лауазымдарды атқару немесе белгілі бір қызметпен айналысу құқығынан 3 жылға дейінгі мерзімге айыратын немесе онсыз 7 жылға дейінгі мерзімге бас бостандығынан айыру түріндегі жауаптылық шараларын белгілейтін қылмыстық жауаптылық көзделген. Сонымен қатар, жалпы отырыста бірқатар заң жобалары екінші оқылымда мақұлданды.

Олар «Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексіне өлім жазасы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтыру енгізу туралы», бәсекелестікті дамыту мәселелері бойынша, сондай-ақ, биржалық сауданы дамыту және жетілдіруге қатысты заң жобалары. Жиында депутаттар «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне көрнекі ақпарат және діни қызмет мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заң жобасына Сенаты енгізген түзетулермен келісті.

Отырыс соңында Мәжіліс депутаттары мемлекеттік органдар басшыларына депутаттық сауалдар жолдады. Олар: Г.Бижанова, А.Сқақова, Л.Павловец, А. Әбілдаев.

Дерек көзі: https://www.parlam.kz/kk/mazhilis/news-details/id49131/1/1

Мемлекет басшысы Премьер-Министр А. Маминді қабылдады

2021 жылғы 8 желтоқсанда Қасым-Жомарт Тоқаевқа биылғы 1 қыркүйек пен 30 қазан аралығында жүргізілген Ұлттық халық санағының алғашқы нәтижелері туралы баяндалды.

А. Маминнің мәліметі бойынша қазақстандықтардың жалпы саны – 19 169 550 адам. Отандастарымыздың 48,71 пайызы – ерлер, 51,29 пайызы - әйелдер.

Қазақстан халқының орта жасы 31,94 жас деп көрсетілген. Жалпы халықтың 33,97 пайызы – 17 жасқа дейінгі балалар, 19,72 пайызы – 14-28 жас аралығындағы жастар. Еліміздегі қазақтардың үлесі – 70,18 пайызға жеткен.

Халықтың 59,05 пайызы, яғни 11 320 410 адам еңбекке жарамды деп танылған.

Дерек көзі: https://www.akorda.kz/kz/memleket-basshysy-premer-ministr-askar-mamindi-kabyldady-8114629

7 желтоқсанда Мемлекет басшысы реформалар жөніндегі жоғары кеңестің отырысын өткізді

2021 жылғы 7 желтоқсанда Президент Қасым-Жомарт Тоқаевтың төрағалығымен Реформалар жөніндегі жоғары кеңестің кезекті отырысы өтті.

Әлеуметтік қамсыздандыру саласындағы реформаларды іске асыру жөнінде Премьер-Министрдің орынбасары Е. Тоғжанов баяндама жасады. Ол әлеуметтік кодекстің әзірленуі, зейнетақы жүйесінің жаңғыртылуы туралы айтты. Аталған мәселе бойынша Президенттің экономикалық даму мәселелері жөніндегі штаттан тыс кеңесшісі Сэр Сума Чакрабарти де өз пікірін білдірді.

Баяндаманы және қатысушылардың пікірлерін тыңдаған Мемлекет басшысы пандемия әлеуметтік-экономикалық дамудың проблемаларын ашып көрсеткенін және олардың шиеленісе түскенін атап өтті. Президент халық табысының өсу қарқыны баяулап, әлеуметтік теңсіздік мәселесінің ушығуы басты түйткілдердің бірі деп санайды. Оның айтуынша, бүкіл әлемдегідей Қазақстанда да бизнес пен халыққа қолдау көрсету үшін дағдарысқа қарсы әртүрлі шұғыл бастамалар мен шаралар жүзеге асырылды. Бұл тәуекел-қатерлерді азайтуға және еліміздің экономикалық ахуалын тұрақтандыруға мүмкіндік берді.

Жиын барысында Президенттің экономикалық даму мәселелері жөніндегі штаттан тыс кеңесшісі Сэр Сума Чакрабарти мен Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің төрағасы М. Әбілқасымова банк секторының дамуы және құнды қағаздар нарығы туралы тиімді макроэкономикалық саясат бойынша Консультативтік комитеттің есебін ұсынды.

Ұлттық қор мен Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорын басқару стратегиясының тиімділігін арттыру жөнінде Ұлттық банк төрағасы Е. Досаев баяндама жасады. Активтерді басқару стратегиясын одан әрі жетілдіру үшін жаңа стратегиялық аллокацияға көшу, инвестициялық үдеріске ESG факторларын енгізу, акциялардың портфельдерін хеджерлеу (нарықтық тәуекел-қатерлерден сақтандыру), сондай-ақ активтерді басқару үдерістерінің цифрландырылуын қамтамасыз ету шаралары ұсынылды.

Ұлттық банктің болжамына сәйкес кепілдендірілген трансферттердің азаюына байланысты 2022-2030 жылдар аралығында Ұлттық қорға түсетін қаржы көлемі 20 миллиард долларды құрайды. Нәтижесінде Ұлттық қордың активтері 2030 жылға қарай 100 миллиард долларға жетеді. Оның кемінде 50 пайызы инвестициялық табыстан түседі.

Биыл Реформалар жөніндегі жоғары кеңес ел дамуының барлық бағытын қамтитын 20-дан аса мәселені қарастырды.Жиын соңында кеңес мүшелері алдағы 2022 жылға арналған жұмыс жоспарын бекітті.

Дерек көзі: https://www.akorda.kz/kz/memleket-basshysy-reformalar-zhonindegi-zhogary-kenestin-otyrysyn-otkizdi-7111645

Президент «Алтын сапа» және «Парыз» марапаттау рәсіміне қатысты

2021 жылғы 7 желтоқсанда Мемлекет басшысы Қазақстан Республикасы Президентінің «Алтын сапа» және «Парыз» сыйлықтарының иегерлерін салтанатты түрде марапаттау рәсімінде бейнебайланыс режимінде сөз сөйледі.

Қасым-Жомарт Тоқаев өз сөзінде «Алтын сапа» байқауы 15 жылдан бері өткізіліп келе жатқанын және бүгінге дейін 150-ден астам компания Президент сыйлығының иегері атанғанына назар аударды.

Президент отандық бизнестің елімізді индустрияландыру үдерісіндегі үлесі туралы айта келе, соңғы 10 жылда өңдеу өнеркәсібінің экономикадағы үлесі тау-кен саласының көрсеткішінен асып, 13 пайызға жеткенін атап өтті.

– Бүкіл еліміз бойынша 1500 жаңа өндіріс іске қосылды. Бұл мақсатқа 9 триллион теңгеден астам инвестиция жұмсалды. 220 мыңнан астам тұрақты жұмыс орны ашылды. Былтыр өңдеу өнеркәсібінің экспорты 3 есе өсіп, 15,4 миллиард долларға жетті. Қазақстанда өңделген өнімдер бүгінде 131 мемлекетке экспортталады, – деді Қасым-Жомарт Тоқаев.

Мемлекет басшысы отандық өнеркәсіпті, медицина ғылымын цифрландыру ісіндегі жетістіктерге тоқталды.

Президент өз Жолдауында 2025 жылға қарай өңдеу өнеркәсібінің экспортын 1,5 есеге, еңбек өнімділігін 30 пайызға арттыру міндетін жүктегенін еске салды. Оның пікірінше, бұл аса маңызды мақсат. Оған қол жеткізу үшін барлық мүмкіндік бар және қажетті жағдайлар жасалуда.

Осы ретте, Қасым-Жомарт Тоқаев отандық өңдеу өнеркәсібінің шикізатқа қолжетімділігін қамтамасыз ететін «Өнеркәсіп саясаты туралы» Заңды тезірек қабылдаудың маңызды екенін атап өтті.

Мемлекет басшысы отандық бизнестің көрші елдердің нарығына шығуы үшін заманауи инфрақұрылымды дамыту қажеттігі жөнінде айтты.
Сонымен қатар Мемлекет басшысы өнеркәсіп саласында білікті мамандардың жетіспейтініне ерекше назар аударды. Бұл – индустрияландыру үдерісін тежейтін факторлардың бірі.

– 2025 жылға қарай 500-ге жуық индустриялық жобаны іске қосуды жоспарлап отырмыз. Үкімет аталған өндіріс орындарында жұмыс істейтін білікті кадрларды осы бастан дайындауы керек. Бүгінде мемлекет жұмыс берушілерге нақты қолдау көрсетіп отыр. Жұмыс орнында оқыту, «Ұрпақтар келісімшарты» және «Алғашқы жұмыс орны» сияқты жас мамандарға қолдау көрсету шаралары іске асырылуда. Мемлекет тарапынан тиісті субсидиялар қарастырылған. Дегенмен, әлі де жеткіліксіз. Үкімет «Атамекен» ұлттық кәсіпкерлер палатасымен бірлесе отырып, жұмыспен қамтуды және қызметкерлердің біліктілігін арттыруды ынталандыруға бағытталған қосымша шараларды пысықтауы қажет, – деді Президент.

Қасым-Жомарт Тоқаев індет кезінде еліміздің денсаулық сақтау жүйесіне зор қолдау көрсеткен отандық кәсіпкерлер мен Қазақстандағы халықаралық компаниялар әлеуметтік жауапкершілік қағидасын әрдайым берік ұстанатынын атап өтті. Бұдан бөлек биылғы «Парыз» байқауына қатысушылардың әлеуметтік жобаларға және қайырымдылық шараларға 20 миллиард теңгеге жуық қаржы жұмсағаны атап өтілді. Олар 7 мың жаңа жұмыс орнын ашқан.

Президент конкурс жеңімпаздарын жариялап, шын жүректен құттықтады. Сондай-ақ бүгінгі марапат олардың жұмыстарының одан әрі табысты болуына тың серпін беретініне сенім білдірді.

Биыл «Алтын сапа» конкурсының «Үздік индустриялық жоба» номинациясын «YDD Corporation» жауапкершілігі шектеулі серіктестігі (Қарағанды облысы) иеленді, «Үздік инновациялық жоба» номинациясы бойынша ««Агрофирма TNK» (Ақмола облысы) жауапкершілігі шектеулі серіктестігі үздік атанды.

«ПО Глобал-Спецодежда» жауапкершілігі шектеулі серіктестігі (Ақтөбе облысы) мен «Karachaganak Petroleum Operating B.V.» жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің қазақстандық филиалы (Батыс Қазақстан облысы) «Парыз» конкурсының бас жүлдесін иеленді. Жеңімпаздарға жүлделерді Премьер-Министр А.Мамин табыстады.

Дереккөз: https://www.akorda.kz/kz/kasym-zhomart-tokaev-altyn-sapa-zhane-paryz-syylyktarynyn-iegerlerin-marapattau-rasimine-katysty-7114756

«Тәуелсіздік тағылымы» – Қазақстан Республикасының Тұңғыш Президенті – Елбасы Н. Назарбаевтың мақаласы

Көп ұзамай ең қасиетті құндылығымыз – ел тәуелсіздігінің торқалы тойын атап өтеміз. Осыдан отыз жыл бұрын біз саналы түрде, өз дүниетанымымыз бен болмысымыздың негізі ретінде бостандық пен азаттыққа таңдау жасадық. Бүгінге дейінгі бұл мерзім адамзат тарихы үшін қас-қағым ғана сәт болғанымен, орда бұзар жасқа енді толған тәуелсіз Қазақстан үшін ол – үлкен белес, асқаралы асу.

Мұндайға тек рухы күшті, бірлігі бекем жұрт қана қол жеткізе алады.

Арғыда сақ, ғұн бабаларымыз, беріде қаһарман түрік аталарымыз аласапыран замандардағы алақұйын дауылдарға төтеп беріп, Ұлы далада ұлық ұлыс құрды. Талай жұрт алапат соғыстар мен арпалысқан айқастарда үдере көшіп, бордай тозып, тастай үгіліп, құмдай шайылып кеткен замандарда қазақтар түрік жұртының ата қонысын, қара шаңырағын сақтап қалды.

Дана бабаларымыз өзін ғана емес, адал ғұрпын, дархан көңілін, таза тілін, әсем әні мен қоңыр күйін, мәйекті мәдениеті мен бай әдебиетін қоса сақтап, ұрпағына аманаттай білді. Тамырын да, тарихын да, күш-қуатын да Ұлы даладан алатын, көптеген этнос өкілдері татулық пен келісімде, береке-бірлікте бірге өмір сүріп жатқан дәл осындай елдің ұлы мен қызы болу – әр қазақстандықтың маңдайына жазылған шексіз бақыт.

Адамзат тарихындағы ең айтулы оқиғаларға толы ғасырлар тоғысында елімізді басқару маған үлкен сеніммен қатар зор жауапкершілік жүктеді. Мен өзім басшылық еткен отыз жылға жуық уақыт бойына туған халқымның сенімін ақтау үшін бар күш-жігерімді аянбай жұмсадым.

Ерлік пен елдікті ту еткен, жасампаздықты жалау еткен халқымыздың дербес мемлекет құрғанының отыз жылдық торқалы тойы қарсаңында тәуелсіздіктен тағылым алу үшін бүгін туған халқыммен ой бөлісуді жөн көрдім.

Тәуелсіздіктің мән-мағынасы туралы түрлі ғылым өкілдері өзінше тұжырым жасайтыны анық. Бірақ бір нәрсе ақиқат, ол – ата-бабаларымыздың азаттық жолындағы жан алысып, жан беріскен сан ғасырлық күресінің заңды жалғасы, халықаралық құжаттармен бекітіліп, мәңгілікке берілген сыйы.

Тәуелсіздікке барар қиын жолдардағы сансыз көп шайқастар мен көтерілістерде қаншама қаһарман бабаларымыз шейіт болды. Оларды еске алу, құрметтеу – біздің парызымыз. Сондықтан біз жаңа заманда қантөгіске жол бермей, қасиетті киеміз – тәуелсіздікке сабыр мен төзімділік, ақыл мен парасат арқылы қол жеткіздік.

Мақаланың толық мәтіні: https://elbasy.kz/kk/news/2021-12/kazakstan-respublikasynyn-tungysh-prezidenti-elbasy-nursultan-nazarbaevtyn-tuelsizdik

Атырау облысына бөлінген бюджет қаражатының пайдаланылуына жүргізілген сыртқы аудит қорытындылары

Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің отырысында Атырау облысына бөлінген бюджет қаражатын пайдалану тиімділігіне жүргізілген аудит қорытындылары жасалды.

Атырау облысы – мұнай-газ секторы дамыған, өнеркәсіптік өнімнің 88% үлесі бар өндірістік өңір. Өңір елімізде мұнай өндіру және экспорттау бойынша көш бастап тұр. Облыс аумағында елімізде мұнай өңдеу саласында бірінші зауыт Атырау мұнай өңдеу зауыты орналасқан.

Аудиторлық іс-шаралардың нәтижесінде жалпы сомасы 10,9 млрд. теңгені құрайды, рәсімдік сипаттағы 223 бұзушылық, 5 жүйелі кемшілік анықталды, 22,7 млрд. теңгені тиімсіз жоспарлау, 7,8 млрд. теңгені тиімсіз пайдалану, 0,2 млрд. теңгеге ықтимал шығасылар мен жіберілген пайда анықталды.

Жүргізілген аудит облыс бюджетінің кіріс бөлігін 5,4 млрд. теңгеге артық орындауды және 1,2 млрд. теңге сомасына қаражаттың игерілмеуін көрсететін сапасыз болжауды анықтады, бұл 2019 жылдың соңында 6,7 млрд. теңге сомасына бос қалдықтардың пайда болуына әкеп соқты.

2016-2020 жылдарға арналған Атырау облысының аумақтарды дамыту бағдарламасының орындалмаған нысаналы индикаторларының үлесі жыл сайын артуда (14,8%-ден 28,3%-ге дейін), бұл ретте мемлекеттік бағдарламалар нысаналы индикаторларының 58,4% осы Бағдарламада көрсетілмеген. Сондай-ақ облыстың жергілікті атқарушы органының меморандумы түйінді нысаналы индикаторларының орындалмауына жол берілген, 2018-2020 жылдарда орта есеппен 24%.

«Әлеуметтік медициналық сақтандыру қоры» АҚ «COVID-19»-бен күрес шеңберінде эпидемияға қарсы жұмылдырылған жұмыскерлерге жалпы сомасы 105,9 млн. теңгеге негізсіз қосымша ақы төлеген.

Өңірде бюджеттік инвестициялық жобаларды іске асыру балабақшалардағы кезек, апатты жағдайдағы және үш ауысымды мектептер проблемаларын шешуді қамтамасыз етпеген. Осылайша, балабақшалардағы орын санын арттыру бойынша қабылданған шаралар 28,0 мың орындық тапшылықты қамти алмады.

Жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасының облыстық және аудандық маңызы бар автожолдардың жалпы ұзындығы мен сапасының жай-күйі туралы есептік деректерді анық көрсетпеуі 2025 жылға қарай жақсы және қанағаттанарлық күйдегі автожолдарды 95% көрсеткішке жеткізу бойынша Үкімет тапсырмасының орындалмау қаупін тудырады.

16,2 млрд. теңге сомасына 4 жоба бойынша әлеуметтік және коммуналдық инфрақұрылым құрылыс объектілерінің уақтылы аяқталмауы халықтың өмір сапасына теріс әсер етеді.

Доссор кентіндегі кәріз желілерін салу бойынша жобаны жоспарлау және 95% нақты аяқталуы кезінде ағын су бағыты бойынша шешімдер пысықталмаған. Сонымен бірге жоспарланып отырған Мақат ауылы бағытындағы ұзындығы 35 км кәріздік ағын сулар бағыты экономикалық негізделмеген және 3,9 млрд. теңге сомасына артық бюджет шығындарына әкеледі.

Қалалық құрылыс бөлімі аз қамтылған көп балалы отбасыларға арналған жалпы құны 1,4 млрд. теңге болатын, ауданы 60 ш.м. кем 173 пәтер сатып алды. Оның құны 1,3 млрд. теңге болатын 160 бірлік пәтері жергілікті атқарушы орган кезегінде тұрғандар арасында таратылмаған (21 айдан артық).

Аудит қорытындысы бойынша Есеп комитеті Үкіметке заңнаманы жетілдіру жөнідегі тиісті ұсынымдар берді. Атырау облысының әкіміне анықталған бұзушылықтар мен кемшіліктерді жою бойынша шаралар қабылдауға және қолданыстағы заңнаманы бұзуға жол берген лауазымды тұлғалардың жауапкершілігін қарауға тапсырма берілді.

Әкімшілік істерді қарауға уәкілетті органдарға 40 бұзушылық фактілері бойынша материал жіберілді.

Источник: https://www.gov.kz/memleket/entities/esep/press/news/details/294167?lang=kk

2 желтоқсанда Сенат Спикері М. Әшімбаевтың төрағалығымен Палата отырысы өтті

Сенаторлар «Қазақстан Республикасы Тәуелсіздігінің отыз жылдығына байланысты рақымшылық жасау туралы» заңды қарап, қабылдады. Осы заң бойынша онша ауыр емес қылмыс жасаған азаматтарға рақымшылық жасалады. Сондай-ақ рақымшылық теріс мінез-құлқы жоқ және жазаны өтеу мерзімі бір жылдан аспайтын ауырлығы орташа қылмыс үшін сотталғандарды да қамтиды.

Сонымен қатар Сенат Төрағасы қабылданған заң неғұрлым қауіпті қылмысқа барған адамдарға рақымшылық жасауға тыйым салатынын жеткізді. Бұл криминогендік жағдайдың ушығып кетуіне жол бермеу үшін маңызды.

Отырыс барысында депутаттар «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне көрнекі ақпарат және діни қызмет мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасын да қарады.

Заң жобасында көрнекі ақпаратты, оның ішінде жарнаманы, хабарландыруларды, мәзірді және тағы басқаларын мемлекеттік тілде, ал қажет болған жағдайда орыс немесе басқа да тілдерде міндетті түрде орналастыру көзделген.

Талқылау барысында сенаторлар заң жобасына бірқатар түзетулер енгізді. Атап айтқанда, олар дінге деген көзқарасқа байланысты заңды тұлғалардың азаматтық құқықтарын қорғауға қатысты норманы алып тастауды ұсынды. Сондай-ақ сенаторлар діни ғимараттардан тыс жерлерде діни іс-шаралар өткізу туралы хабарлау тәртібін айқындайтын бапқа нақтылау сипатындағы өзгерістер енгізді.

Осылайша, сенаторлар заң жобасының негізгі нормаларын қолдай отырып, оған түзетулер енгізіп Мәжіліске қайтарды.

Сонымен бірге отырыс барысында бірқатар депутаттық сауал жолданды. А. Шәкіров пен С. Ершов халықтың және ел аумағының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін мемлекеттік нысандарды жекешелендіру мәселесін көтерді. Н. Нұрсипатов өңірлер бойынша ішкі ресурстар есебінен халықтың теңгерімін қалпына келтіруге арналған «Серпін» бағдарламасын іске асырудағы проблемаларды тілге тиек етті.

Өз кезегінде М. Жұмағазиев Қазақ ветеринарлық ғылыми-зерттеу институтын Ауыл шаруашылығы министрлігінен Денсаулық сақтау министрлігіне берудің қаншалықты орынды екенін қайта зерделеуді сұрады. Қ. Сафинов құқықтық реттеу деңгейлері арасындағы теңгерімді қамтамасыз етудің маңыздылығын атап өтті.

Р. Әбдікеров Балқаш көлінің таяздану қаупіне назар аударды. А. Күрішбаев жоғары оқу орындарындағы тәрбие процесінің жай-күйіне сыни талдау жүргізуді және осы жұмысты сапалы жаңа деңгейге шығару бойынша қажетті шаралар қабылдау керектігін айтты, ал Д. Мусин ауылдық жерлерде төртінші деңгейдегі бюджетті енгізудің проблемалық мәселелерін сөз етті.

Источник: https://senate.parlam.kz/kk-KZ/news/details/5689